Internetas iš esmės pakeitė įmonių veiklos būdą. Anksčiau įmonėms reikėjo fizinės buveinės, kad jos būtų sėkmingos. Tačiau šiandien yra daug internetinių paslaugų, kurios gali pakeisti fizines įmones. Štai keletas pavyzdžių:
Internetiniai mažmenininkai
Fizinės parduotuvės nebėra būtinos prekiaujant produktais. Interneto mažmenininkai, pavyzdžiui, "Amazon" ir "eBay", leidžia įmonėms parduoti savo produktus be fizinės parduotuvės. Šiose internetinėse parduotuvėse galima įsigyti tų pačių produktų ir teikti tas pačias paslaugas kaip ir fizinėse parduotuvėse, tačiau jos turi papildomą privalumą – yra pasiekiamos 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę ir iš bet kurios pasaulio vietos. Internetinės parduotuvės taip pat paprastai turi mažesnes pridėtines išlaidas nei fizinės parduotuvės, o tai reiškia, kad sutaupytas lėšas jos gali perduoti savo klientams mažesnių kainų pavidalu. Be to, internetinėse parduotuvėse dažnai būna platesnis produktų pasirinkimas nei fizinėse parduotuvėse, todėl klientai turi daugiau pasirinkimo galimybių.
Kazino paslaugos
Internetinio kazino paslaugos, pvz., "Optibet", gali suteikti tokią pačią patirtį kaip ir fizinis kazino, tačiau tam nereikia plytų ir retų medžiagų. Visi lazybu statymai, ruletė, pokeris ir kt. gali būti pasiekiami internetu.
Internetiniai bankai
Tradiciniai bankai nebėra vienintelė galimybė tvarkyti finansus. Dabar yra daug tik internetu veikiančių bankų, pavyzdžiui, "Revolut" ir "Simple", kurie teikia visas tas pačias paslaugas kaip ir tradiciniai bankai, o klientams nereikia lankytis fiziniame skyriuje.
Debesų kompiuterija
Debesų kompiuterijos paslaugos, tokios kaip "Amazon Web Services" ir "Google Cloud Platform", leidžia įmonėms talpinti savo svetaines ir taikomąsias programas debesyje, nenaudojant fizinės infrastruktūros.
Socialinė žiniasklaida
Socialinės žiniasklaidos platformos, tokios kaip "Facebook" ir "Twitter", leidžia įmonėms užmegzti ryšį su klientais ir reklamuoti savo produktus ar paslaugas be tradicinės reklamos.
Internetu įmonėms tapo lengviau nei bet kada anksčiau pasiekti didesnę auditoriją be fizinės buveinės. Daugeliu atvejų tradiciniai reklamos būdai nebereikalingi. socialinės žiniasklaidos platformos, tokios kaip "Facebook" ir "Twitter", tapo galingais įrankiais įmonėms reklamuoti ir užmegzti ryšį su klientais.
Taksi pramonė
Taksi pramonė yra viena iš daugelio įmonių, kurių veiklą sutrikdė internetinės paslaugos. Tokios bendrovės kaip "Bolt" sukūrė skaitmenines platformas, leidžiančias vartotojams užsisakyti taksi paslaugas ir už jas sumokėti, nesikreipiant į taksi gatvėje. Dėl to sumažėjo taksi keleivių ir pajamų, taip pat sumažėjo taksi vairuotojų skaičius.
Internetiniai knygynai
Yra daug internetinių knygynų, kurie gali teikti tokias pačias paslaugas kaip ir fiziniai knygynai. Vieni iš populiariausių internetinių knygynų yra "Amazon", "Knygynai.lt" ir kt. Šie internetiniai knygynai siūlo platų knygų asortimentą, konkurencingas kainas ir patogias siuntimo galimybes. Daugelyje jų taip pat pateikiamos klientų apžvalgos, kurios padeda priimti pagrįstus sprendimus dėl pirkinių.
Jei ieškote konkrečios knygos, tikėtina, kad viename iš šių internetinių knygynų ji bus sandėlyje.
Tačiau internetinės paslaugos turi tam tikrų apribojimų.
Pavyzdžiui, jos negali užtikrinti tokio paties asmeninio bendravimo lygio kaip fizinės įmonės. Jos taip pat gali negalėti pasiūlyti tokio paties lygio pritaikymo ar klientų aptarnavimo.
Vis dėlto daugeliui žmonių internetinės paslaugos yra patogus ir ekonomiškas būdas gauti reikiamų produktų ir paslaugų. Kadangi vis daugiau įmonių persikelia į internetą, vartotojų galimybės tik didės. Esmė aiški: internetas suteikė galimybę vykdyti verslą be fizinės parduotuvės. Šis pokytis padarė didelę įtaką įmonių veiklai ir suteikė naujų galimybių verslininkams.